Party och hopptävling..

..är ingen bra kombination.

Jag och syrran var på Kåren i Örebro inatt. Jag blev riktigt besviken på det stället. Det var ju lika dött som ett disco i femman eller kanske t.o.m trean. Aldrig mer Kåren.
.
Vi kom hem vid 4 och jag gick sedan upp kl. 6 då jag skulle iväg på hopptävling. Jag vaknade med världens jävla huvudvärk och kramp i benet. Bra start tänkte jag. NOT!
.
.
När det var dags att värma upp lilla D så mådde jag inge bra alls. Hade ju fått på tok för lite sömn. Jag hoppade fram honom där det var 20cm högre än vad det skulle vara på banan och det gick superbra. Var bara väldigt torr i halsen och hade jävligt ont i huvudet. Jag började skritta mot den riktiga framridningen och när jag kom in där så stannade jag D och tog ur fötterna ur stigbyglarna för att röra lite på benen men då höll jag på att trilla av.
Jag var så jävla yr att utan stödet av stigbyglarna hade jag ingen balans.
(Tack, Isabeau för att du hämtade något att dricka)
.
Men men.. Trots det skicket jag var i så fortsatte jag ändå. Ja, jag vet att jag är envis.
Började känna smärta i bröstkorgen precis innan det var min tur. Kom in på banan och kände att jag inte hade någon kraft alls men vi kom iallafall runt banan med 4 fel. Så det var ganska ok med tanke på hur jag mådde. Direkt jag var färdig med D så bytte jag bara häst vid öppningen till framridningen. Det var dags att rida fram M och då kände jag verkligen att jag var borta. Kunde inte andas och hade ont. Det blev våran tur och efter tredje hindret fick jag välja att utgå då jag hade så jävla ont, tappade synen och balansen. Hade t.o.m hjärtklappning. Skrittade mot utgången av banan och där hoppade jag av och sedan minns jag inte så mycket förutom att jag stod lutad mot en vägg och sen var jag utanför stallet. Det var riktigt läskigt. Men efter en stund så blev det lite bättre. Jag hade hyfsad koll på vart jag var o.s.v.
.
.
Fr.o.m nu så blir det stränga regler på mig själv.
* Träna ordentligt så inte kroppen blir svag så lätt.
* Äta regelbundet och nyttigt
* Sova ordentligt
Bild 1: Från förra tävlingen där jag och D hade noll fel och var snabbast. AZUM!!
Bild 2: Samma tävling och det blev även en rosett med lilla Månen :)
.
Ha en trevlig kväll nu för det ska jag försöka ha trots det som hände idag..
.
Puss
/Neo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0